Mencari Herba Organik?

Makanan herba organik adalah makanan yang dihasilkan menggunakan kaedah pertanian organik - dengan terhad input sintetik moden seperti racun perosak sintetik dan baja kimia, racun perosak walaupun organik, seperti Bt toksin, masih digunakan.  
 
Makanan organik juga tidak diproses menggunakan penyinaran, pelarut industri, atau bahan tambahan makanan kimia. Pergerakan pertanian organik timbul dalam tahun 1940-an sebagai tindak balas kepada perindustrian pertanian yang dikenali pada 1960-an sebagai Revolusi Hijau. 
 
Herba Organik pengeluaran makanan merupakan industri yang dikawal selia banyak, berbeza daripada berkebun swasta. Pada masa ini, Kesatuan Eropah, Amerika Syarikat, Kanada, Jepun dan banyak negara lain memerlukan pengeluar untuk mendapatkan sijil khas untuk memasarkan makanan organik dalam sempadan mereka. Dalam konteks peraturan-peraturan ini, makanan organik adalah makanan yang dihasilkan dengan cara yang mematuhi piawaian herba organik yang ditetapkan oleh kerajaan dan pertubuhan-pertubuhan antarabangsa.